Find & fang fremtidens kunder
Forstå fremtidens kunder og bliv skarp i jeres markedsføring. Workshop med kommunikationsrådgiver
Fremtidens kunder er uforudsigelige i deres ønsker og adfærd og reagerer spontant på her og nu signaler. De deler, linker og liker. Og det bliver bare vildere i fremtiden! Derfor er det vigtigt at forstå fremtidens kunder og vilkår for markedsføring.
Vi inviterer jer på en rejse ind i fremtiden. Vi ser på de vigtigste megatrends, der påvirker jeres kunder. I får forståelse for muligheder og udfordringer i mediebilledet og konkrete redskaber til at markedsføre jer i forhold til kunderne i flere forskellige fremtider.
Workshoppen gennemføres i samarbejde med min dygtige samarbejdspartner kommunikationsrådgiver Maria Larsen.
Formål/udbytte:
I får indblik i de væsentligste megatrends, der påvirker fremtidens forbrugere og en forståelse for de mange modsatrettede krav og tendenser. Vi arbejder i 4 vidt forskellige fremtidsscenarier med konkrete øvelse i forhold til at håndtere fremtidens markedsføring og dialog med jeres kunder.
Målgruppe: Alle der skal arbejde med kundeforståelse, service, markedsføring og kommunikation i forhold til fremtidens kunder.
Indhold:
- Megatrends og modtendenser i fremtidens samfund
- Fremtidens mediebilleder
- Dialog i 4 forskellige scenarier for fremtidens kunder
- Værktøjer til at vinkle og fortælle de rigtige historier
- Fra ide til virkelighed – hvad er det næste skridt?
Form:
Workshoppen kan arrangeres som et hel eller halvdags forløb. Vi skræddersyr programmet til jeres behov. Programmet veksler mellem oplæg, dialog og øvelser.
Eksempel på program:
09.00 – 09.15 Velkomst og formålet med dagen
09.15 – 10.45 Oplæg om de vigtigste megatrends, der påvirker fremtidens kunder og mediebillede inkl. dialog
10.45 – 11.00. Tænkepause
11.00 – 12.00. Hvad er god kommunikation – også i fremtiden? Oplæg og øvelser
12.00 – 12.45 Frokost
12.45 – 13.15. Oplæg: Om at tænke fremtid og præsentation af 4 scenarier for fremtidens kunder
13.15 – 13.45. Dialog i grupper i 4 forskellige fremtider – fremtidens kunder og markedsføring
13.45 – 14.15. Præsentationer fra gruppearbejdet
14.15 – 14.45 Hvor er vi i dag? Hvor er vi på vej hen? Hvor vil vi gerne hen?
14.45 – 15.00. Kaffepause
15.00 – 15.45 Konkrete historier i valgte fremtidsscenarier – oplæg og øvelser
15.45 – 16.00 Hvad er næste skridt?
Book en workshop om fremtidens kunder og markedsføring eller ring/mail og hør nærmere på 40 63 03 70 eller dahl@futuria.dk
Kronik i dknyt: Kommuner skal fortælle til følelserne
Følg mig her: