Foredrag: Branding – hvad, hvorfor, hvordan?
Få en grundforståelse af, hvorfor branding ikke er til at komme uden om i en oplevelsesøkonomi
Der driver en sand brandingbølger over os. Virksomheder, byer, organisationer og institutioner gør det. Alle forsøger ”de at skille sig ud” med en særlig historie, tydelige værdier og et smart logo. Er det lige smart nok - eller er branding nærmest en nødvendig strategi i kampen om opmærksomhed?
Få indblik i , hvad branding er og kan. Og en grundforståelse for fremtidens marked og forbrugere og hvorfor branding ikke er til at komme uden om. Det handler om at ramme fremtidens følsomme forbrugere og borgere – uanset om historien er luksus, discount eller ro på. Og om at begå sig stærkt i konkurrencen på ”den globale catwalk”!
Branding er mere end simpel markedsføring – historien skal være autentisk og kunne genfindes i virkeligheden. I jeres visuelle identitet, i jeres produkter eller ydelser og kommunikation og i den måde I møder kunden/borgeren på.
Vi kigger i brandingens værktøjskasse og så I får inspiration til at arbejde videre med at, oversætte jeres historie og værdier til virkelighed. Og på muligheder og faldgrupper på de nye sociale medier.
Workshop
Til foredraget kan knyttes en workshop, hvor vi f.eks. arbejder i forskellige scenarier for fremtiden og finder jeres kernefortælling.
Anne-Marie Dahl har arbejdet med oplevelsesøkonomien og fremtidens forbrugere i mange år og har været med til en lang række visionsprocesser, hvor målet var at finde et fokusscenarie for organisationens kernefortælling. Blandt arbejder hun sammen med kommunikationsrådgiver Marie Larsen om at få de små og de store historier til at hænge sammen. Se mere under Kommunikation til fremtiden.
Book et foredrag om branding med fremtidsforsker-øjne eller ring/mail og hør nærmere på 40 63 03 70 eller dahl@futuria.dk
Læs om fremtidens branding og kommunikation
Følg mig her: